Nu är det höst...

Nu skulle man vara nere i Blekinge och dra gammelgäddor. Men jag har ju hamnat i Eskilstuna fram till i vår, och fiske blir det inte mycket av. Fiskat en gång i Mariefred och fick fem gäddor under kilot. De flesta av dom på spinnare vilket i alla fall var lite skoj, som omväxling från jerkandet.
 
Förra helgen var jag faktiskt en sväng till Karlshamn ändå, och hann med ett par timmars fiske. Det var perfekta förutsättningar med blåst och mulet väder. Men det hände inte så mycket tills jag plötsligt fick en galen gädda som kom flygandes som ur en kanon och sedan simmade rakt mot mig, fick veva som en tok.
Höstens enda blekingegädda för mig?
 
Nu hoppas jag att det inte ska dröja flera månader innan jag kommer ut igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0