Mörrumsån

Tyvärr hade man inte förmånen att själv få fiska på premiären men jag tog en promenad längst med ån för att kolla in de lyckligt lottade. Fick inte se någon action men det låg ett par landade fiskar lite här och där. Vid invägningen kunde man se stolta fiskare väga in sina öringar, den största jag såg var nog runt fem kilo.

Fiskegubbarna stod uppradade.



Vissa hade lyckats lura upp några fiskar.

Efter det kunde jag inte hålla mig från att gå in på Laxens hus och deras shop. Kom ut med ett drag från Stoxdal som verkar vara en kopia av Vicke/Spöket, billigt var det i alla fall.
Sedan blev det en tur till ABU-Shoppen i Svängsta för att köpa ett par beteslås. Men det blev såklart ett par drag också. En läcker Toby och en Tormentor för 30:- stycket. Någon som har erfarenheter av Tormentor till havsöring?

Inte lätt att gå in i en fiskeshop utan att köpa ett par drag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0