kallt fiske

När jag kollade prognosen igår lovade SMHI 5+ och strålande sol på lördagen så jag bestämde mig för att packa väskan för att ge mig ut en sväng på eftermiddagen. Solen visade sig inte och efter fem minuter på det första stället där jag tänkt ta en havsöring gav jag upp och bytte plats på grund av kylan.
Jag begav mig till ett ställe i lä där det fanns lite öppet vatten. Planen var att testa mina nya tailar och kanske lura upp nån gädda. Någon gädda blev det inte.
Zalt Tail visade sig gå ungefär som en död fisk med en svans så det var inte så roligt men däremot hade den flytande versionen ett grymt häng, vid spinnstopp sjönk den extremt långsamt. Ska testa att byta främre kroken till en lättare så kanske det kan bli ännu bättre så jag kan göra riktigt långa spinnstopp utan att gå i botten.
Hell Tailen gick fint, vaggade lite och svansen såg riktigt lockande ut. Den sjunker ju dock rätt så snabbt så den får jag kanske använda på lite djupare vatten.

Hell Tailen ska nog kunna lura upp ett par gäddor i vår.

Jag började dagen med att åka till Sternö badplats för att kolla hur mycket is det var. Tyvärr var verkar det som det är is hela vägen till Norje så det dröjer nog ett bra tag innan man kan fiska där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0