Vårens havsöringsbeten

I vår kommer jag köra mest med dessa beten i ett par olika färger. Stripper har jag läst en del om och det sägs ju att vita drag är det hetaste. Snaps gillar jag för den går att kasta långt och går hyffsat högt upp i vattnet. Vicke 20 gram kan man fiska med där det är riktigt grunt utan att fastna i tång och stenar.
Det här med vita drag undrar man lite om, i senaste numret av Fiske-Feber höjer tydligen danska fiskre vita drag till skyarna. Strippern tillverkades i början endast i vit färg eftersom det ansågs att det var den enda färgen som behövdes.
På avbytarbänken sitter Gladsaxwobblern och såklart klassiska gamla Toby.

Kommer de ge nån fisk i vår?

Kommentarer
Postat av: Linus

Ser att du också har en blogg med ett år på nacken. Kul läsning och bra val av havsöringsdrag. MEN du glömde sandgrävlingen!:)



Ha det gott!

2011-03-19 @ 10:17:36
URL: http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Postat av: Linus

Jag har faktiskt en sandgrävling men det är sällan den kommer fram. Bara för det lovar jag att använda den idag:) Vädret ser lovande ut så det kanske kan bli nåt napp.

2011-03-19 @ 10:42:44
Postat av: Linus

Grym färg på Vicken, gammal modell?

2011-03-20 @ 22:07:08
URL: http://salmotruttasyd.blogspot.com
Postat av: Linus

Ja den är fin. Tror inte den är gammal finns nog att köpa nu.

2011-03-21 @ 00:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0