Lundgrens

Är för tillfället på besök i den kungliga huvudstaden och idag tog jag en tur till Lundgrens Fiskeredskaps-Fabrik i gamla stan. De hade otroligt mycket jerkbaits. Väggarna var fulla av handgjorda beten och jag stod där och fantisera ett tag innan jag slog till på en liten Ace Hell Tail som var lite mer i min prisklass.
Frågade den trevlige mannen i butiken om han visste när Svartzonker McTail i plast skulle komma men det hade inte hört talas om alls. Kanske bara Söder sportfiske som kommer att ha dom?

När jag kommer hem till Blekinge igen om två veckor förväntar jag mig att det ska vara tio plusgrader och knoppar på träden.

Våren är långt borta känns det som. I alla fall i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Schysst! Konstigt att han inte hört talas om plastic McTailen. Men jag tror i alla fall att den kommer komma någon gång under mars eller i värsta fall april. Dock är jag inte säker på att Lundgrens kommer få in den?

2011-02-22 @ 20:25:58
URL: http://teamhajmat.wordpress.com
Postat av: Micke

Just nu ligger isen från Hörvik och rakt över till Karlshamn så fisket kommer nog ligga på is ett tag....

2011-02-24 @ 09:05:49
URL: http://mickes-fiske.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0