Dags för service av min Ambassadeur

Brukar försköka skölja av min rulle efter varje tur för att få bort salt och annat smuts. Men ärligt talat så glömmer man ju bort det allt som oftast. Så idag var det dags att skruva isär och smörja lite.
Gav mig inte in på de mest avancerade delarna men fick bort en hel del smuts iaf och droppade i olja samt smörjde med rullfett. Kollade in den här guiden på Sportfiskeforum.


Olja och fett behövs.


Det var riktigt mycket smuts i rullen, mest rester från saltvattnet.

Det börjar bli lite varmare nu och jag hoppas att det håller i sig så havsöringen blir lite med på g. Fem plusgrader i några dagar till och sol på det skulle sitta fint. Men gäddorna får nog vänta ett tag till ändå.

Kommentarer
Postat av: Team Fiskeliv -Andreas-

Härligt att smörja upp rullen inför kommande säsongen!! Tycker den blir som ny varje gång man gjort de!! De ser misstänkt ut som en Amb. 5601 C4 du har, stämmer de? I så fall, hatten av till ett utmärkt val, har likadan rulle:-) SKITFISKE!!

2011-02-05 @ 22:01:03
URL: http://fiskeliv.blogg.se/
Postat av: Linus

Yes det stämmer bra det, skön rulle.

2011-02-06 @ 14:46:32
URL: http://denlilleochhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0