Aquaria

På dagens schema stod lite turistande medan Sofia var på praktiken. Jag begav mig till Aquaria på Djurgården för att spana på fiskarna. Det var jag och etthundra sjuåringar i reflexvästar som tittade när den stora muränan simmade förbi. Annars var det faktiskt inte så jättemycket att se.
Det fanns en regnskog där de hade stora malar som var rätt så fina, tror den största vägde runt 40 kilo. Lite roligt var det när malarna skulle matas och ett gäng barn stod runt personalen och tittade förväntansfullt. Plötsligt blev det "natt" i regnskogen med mörker, regn och åska vilket resulterade i att många av barnen blev livrädda. Tuff som jag själv var härdade jag ut och kunde sen se när de glupska malarna käkade.
Jag hade gärna sett fler svenska fiskar som gädda, öring osv men det fanns i alla fall en kloak som man kunde klättra ner i och se på små abborrar och mörtar.


Ett gäng harrar fanns det, tuffa fenor.


Den här fisken hade lite av en tuff dag då hans kompis bestämt sig för att äta upp honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0