Nytt jerkset och fjärrutlösare

På grund av att min Ambassadeur C4 måste in på service passade jag på att införskaffa mig ett jerkspö för lite lättare beten. Blev ett Shakespeare Ugly Stik med kastvikt upp till 80 gram och en Ambassadeur TGC.


Ugly Stik + TGC.

Jag hann jag med en snabb tur efter jobbet för att testa nya prylarna. Riktigt bra kändes de, lite mer känsla än i mitt andra jerkspö. Fick känna på att drilla lite fisk också. Blev två gäddor på Buster Jerk och även ett par missade hugg och följare.
För att lättare kunna ta bilder när man är ute själv har jag även skaffat en fjärrutlösare till kameran, blev mycket smidigare än att krångla med självutlösaren.


En hyfsad gädda kom upp med nya spöt, skönt med lite lättare prylar.



Viktigt att testa frärrutlösaren så man kan knepen när nästa pb kommer:)

Det är väldigt blåsigt ute och hösten är på g. Det verkar ha fått fart på gäddorna.


Kommentarer
Postat av: Pontus

Man märker verkligen att hösten är på väg!

Får hoppas man får ett bra gäddfiske nu i höst, för min del är det också nya grejer som ska testat ;)

2011-09-01 @ 22:46:32
Postat av: Andreas

Håller med Linus. Lättare prylar rockar duktigt. Ska du delta Gäddfestivalen?



/Andreas

2011-09-27 @ 07:04:19
URL: http://fiskeliv.blogg.se/
Postat av: Linus

Blir nog ingen gäddfestival för mig, men om du vet någon som har en plats över i båten kan du ju hojta till:)

2011-09-27 @ 07:50:04
Postat av: Andreas

Fy från vad kasst det gick för oss på BGF i år. 4 små icke mätbara. Det var allt vi skrapade ihop på denna helg. Du gjorde nog rätt i ätt stanna hemma!

/ Andreas

2011-10-09 @ 20:29:59
URL: http://fiskeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0