Första på Manta

Fick idag mina första gäddor på Manta Super Shallow. Riktigt skönt bete som till gången liknar Big Bandit men tar ut svängarna ännu mer åt sidorna. Har haft ett par i lådan länge utan att använda dom men nu ska de fram oftare.
Första gäddan jag fick på den var dock inte den finaste, hade flera stora fula sår/bölder på ena sidan. Funderade på om jag skulle släppa tillbaka den eller inte men gjorde det till slut ändå. Kanske hade vart smartare att ta upp ifall det smittar andra gäddor.
Slutade i alla fall med fyra landade gäddor och två tappade, skönt med fler landade än tappade för ovanlighetens skull.
Blir fler Mantagäddor i höst tippar jag på...


...Fast då helst utan dessa bölder.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så äckligt. Vad är det?

2011-09-02 @ 08:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0