Vassa krokar

Har nu bytt till nya vassa krokar på nästan alla mina jerkbeten då jag tappat ovanligt mycket fisk senaste tiden. De få gäddor som nappat har haft en tendens att bara hugga utan att fastna eller hoppa av efter en liten stund. Undantaget är några smågäddor som slukat hela betet.

Nya krokar, hoppas det ger resultat.


Har börjat jobba skift nu så det blir inte mycket fiske de veckorna jag har kvällspasset. Stack ut en snabbis på förmiddagen idag men utan resultat. Det börjar iaf bli lite kallare nu så jag hoppas att gäddorna ska bli lite mer på hugget snart.

Fint väder var det. Lite för fint för min smak.

 


Tror hårt på denna snygga färgen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den färgen ser riktigt het ut! Den blir nog vältuggad till hösten.

2010-09-05 @ 00:26:22
URL: http://mothugget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0