Bompass efter bompass

Tog idag en tur med Sofia till en närbelägen sjö där vi hyrde en liten roddbåt för att fiska gädda. Sofia var måttligt intresserad av fisket och blicken var allt som oftast riktad mot skogen och alla spännande svampar som fanns där. Fisket gick som vanligt segt och inga gäddor landades på de första två timmarna.


På vägen dit mötte vi den här sköningen. Skapliga horn.


Lite motion fick jag i alla fall.


Sofia vill hellre plocka svamp.


Rullen går bra. Funderar på att byta till Fireline då jag tycker Strike Wire trasslar mer.

Efter lite korvgrillning lämnade jag Sofia i skogen och åkte själv ut för att hitta gammelgäddan. Fick efter ett tag äntligen napp, en minigädda som lossnade efter en liten stund. Ett tag senare nappar det igen på min Big Bandit, känns lite konstigt när jag vevar in. Upp kommer en liten minigädda krokad i ryggen. Så riktigt en bomtur kanske det inte blev ändå.

Ungefär lika stor som betet som vanligt. Snyggt krokad.

Kommentarer
Postat av: Palle

Snygg krokning! Drillen måste ha känts lite annorlunda va? Du får haka på mig någon dag för lite gäddfiske. Jag verkar vara inne i lite av ett stim för tillfället! / P

2010-09-07 @ 10:51:47
URL: http://mothugget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0