Äntligen

Idag drog jag ut med förhoppningen om att lura en gädda eller två. Det blev bara en men jag är rätt så nöjd ändå.
Hade nästan direkt ett hugg som jag missade och efter det var det riktigt dött i en timma. Tog bilen till ett nytt ställe men det verkade vara stendött även där.
Gick förbi en klippa där jag aldrig testat förut eftersom det är så grunt där, men idag var det riktigt högt vatten så jag tänkte varför inte. Efter ett par kast har jag ett riktigt bra hugg och jag skymtar fisken vid ytan men den släpper. Fan tänkte jag den var säkert ett par kilo. Kastar över samma ställe igen och när min Big Bandit är kanske 5 meter från land hugger det igen! Den är fin tänker jag, kanske 4-5 kilo. Men den växer lite när den kommer närmre. Den gör ett par fina rusningar medan jag funderar på hur jag ska få upp den. Man kanske ska testa det där gälgreppet som är så poppis...
Efter att ha sprungit fram och tilbaka längst med klippan hittar jag ett bra ställe att landa den på och kör in handen utan problem. Den är ganska tung, kanske runt mitt pb på 6 kilo? Tar ett par bilder med självutlösaren och får sedan äntligen testa min nya våg. Den stannar på över 8 kilo! Helt sjukt.


Inte så lätt att ta en bra bild med självutlösare men det får duga.


Min nya Big Bandit, ganska bra första fångst.

När jag släppt i gäddan upptäcker jag att jag skurit mig rätt så bra i tummen på tänderna. Det vill inte sluta blöda så det fick bli hemfärd. Ska ha i ett paket plåster i fiskeväskan i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Palle

Grattis! Gött med lite "grisahugg"! Jag var också ute i blåsvädret. 4 gäddor med en topp på 4,5. Denna gädda lyckades även med konststycket att bita min hund i bakhasen! Nu tänker hon sig nog för innan hon är framme vid fisken nästa gång. Vart var du?

2010-09-26 @ 20:11:41
URL: http://mothugget.blogspot.com
Postat av: Linus

Tackar! Det var verkligen på tiden att det hände nåt efter alla bompass och minigäddor. Jag var på sternö och fiskade. Var tog du dina? Hunden får ju passa sig:)

2010-09-26 @ 21:08:27
URL: http://denlilleochhavet.blogg.se/
Postat av: Palle

Jag var på Gunnön, eftersom det är ganska hundvänligt i den bemärkelsen att man nästan alltid är själv därute vid denna tiden på året. Vi får ta ett gemensamt pass nån dag.

2010-09-27 @ 21:07:28
URL: http://mothugget.blogspot.com
Postat av: Lucas

Äh, det där är bara nate!

2010-09-27 @ 22:42:29
URL: http://www.styrkors.se
Postat av: Linus

Sa han och fick en trekrok i tummen.

Palle, yes det får vi göra, jobbar eftermiddag den här veckan men i helgen och nästa vecka är jag på. Vi kan ju höras då.

2010-09-27 @ 23:51:33
URL: http://denlilleochhavet.blogg.se/
Postat av: Micke

Kul att det börjar hända lite med gäddfisket.

Jag var ute i dag, 3 upp och 10 missade hugg på drygt en timme.Hoppas det fortsätter så.

2010-09-28 @ 12:46:18
URL: http://mickes-fiske.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0