Blekingemonster

Idag var det mulet hela dagen och perfekt för lite gäddfiske tänkte jag. När jag kom fram till vattnet var ju dock alla moln borta och solen sken... min vanliga tur tänkte jag. Det gick segt med jerkandet men till slut fick jag ett grymt hugg, efter en hård strid kunde jag till slut landa besten på säkert 0.5 kilo.


Lite pinsamt men faktiskt den första gäddan här i blekinge som inte huggit när jag fiskat efter havsöring.

Häromdan hade jag dock mer tur och lyckades faktiskt hitta en femhundring på gatan! Vad ska jag göra med den tänkte jag? Spara kanske? Nää jag köper nån pryl för den. Det fick bli en digitalvåg, så nu kan jag äntligen anmäla alla mina rekordfiskar.

Berkley Digitalvåg upp till 16kg. Inköpt på ABU-shoppen i Svängsta.

Igår var jag tillsammans med Sofia i Ronneby och sålda massor av grejer på loppis. Totalt blev vi av med grejer för 1200 kr. Rätt bra pengar för saker som ändå mest ligger hemma och skräpar. Fiskegrejerna jag hade med mig var lättsålda, gamarna började slåss om dom innan vi ens lastat ur bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0