Mera torsk!

Efter att fått en torsk på wobbler häromdan tänkte jag att jag skulle testa på samma ställe igen men den här gången ta med ett par torskdrag som jag köpt på loppis för ett tag sedan. Efter bara några kast fick jag napp men den släppte efter en liten stund. Jag kastade vidare och fick napp igen ganska snabbt, denna gången fick jag upp fisken och det var en torsk på ungefär kilot. Gött tänkte jag, första gången jag får torsk när jag är ute efter det. Kvarten senare nappar det ännu en gång och den här gången drar det riktigt bra, jag trodde inte torskar kämpade så mycket men den här gjorde verkligen det! Upp kom den i alla fall och den vägde nästan tre kilo. Nytt pb:)
Blir nog ett par fler turer efter torsk i år.


Första för dagen.


Och den andre.


Klassiskt Elbe-drag funkar kalas.

Kommentarer
Postat av: teamtoth

Det var en fin torsk det, inte ofta man får sånna vid land. Du har ungefär 9 m djupt (30-40m ut)om du kastar rakt ut där du står. Bra utgångsläge för torskfiske.

2010-05-21 @ 01:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0