Bra dag

Tänkte testa om man kunde få nån näbbgädda idag och det visade sig ju inte vara helt omöjligt. Efter massor av efterföljare, upp till tre st samtidigt, lyckades jag kroka en liten rackare som fick simma tillbaka efter att ha ställt upp på bild. Plötsligt hugger det till och jag tänker att nu har jag fått en riktigt fin näbbis, men jag kunde ganska snabbt konstatera att det var en havsöring! Äntligen hugger öringen, jag har letat efter dom hela våren.
Den visar sig vara ett par centimeter under gränsen så den får simma hem igen, blank och fin var den i alla fall. Bara en liten stund senare hugger en till havsöring och denna gång var den precis godkänd. Ett par kasst senare tror jag för en sekund att jag fått på storöringen men det visar sig vara en felkrokad näbbis som snurrat in sig i linan.


Slemmiga fiskar.


Svårt att ta en bra bild när man är själv...


C&R


Middag.




Draget som stod för alla nappen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0