mål

Detta år är det dags att ta gammelgäddan, mit pb på 6 kg togs för många år sedan i Mälaren, tror jag var fjorton när jag var ute med min kusin i en gammal båt av den typen som brukar finnas som livräddningsbåt på badstränder. Vi fick ro in till närmsta strand för att få upp fisken. Men nu siktar jag på att ta en på minst 7 kg och jag har ju hört att det finns stora här i blekinge där jag nu bott i två år men knappt fiskat alls. Jag ska ta min första gädda på jerk också då jag nu skaffat utrustning för det.
Havsöring finns det ju här längst med kusten också, ett av årets mål var att ta en men eftersom jag lyckades med det rätt snabbt får jag sätta upp ett nytt mål. Den första jag fick vägde 2 kg så jag får väl satsa på 2.5 kg minst. Riktigt kul fisk när den nappar, har dock vart ute ganska många bompass i följd senaste veckorna.
Hoppas också på att kunna fånga en gös för första gången och en abborre över kilot hade ju inte suttit fel det heller.

Avslutar med några sköna bilder från i sommras och hoppas på bättre fiske närmsta veckan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0