Jerk

I våras bestämde jag mig för att börja med jerkfiske. Det fick dock stå åt sidan för fiske efter havsöring ända större delen av våren men jag har kört det mer och mer. Jag har inte fått ett enda napp på de gånger jag jerkat och senaste tiden har jag funderat på att sälja grejerna och bara satsa på spinn.
Nu är jag på Singö och var ute med båten i förrgår, och äntligen fick jag min första gädda på jerk. En liten rackare var det men glad blev jag ändå. Lite senare lyckades jag ta en till som va lite större och hann också med att tappa två. Ikväll blir det mer jerk och fler gäddor!

Buster jerk stod för första nappet.

 



Den andra var snäppet större, båda fick simma tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0