Gäddan är på g

Började dagens pass med att satsa på havsöring men det resulterade endast i en liten gädda. Så efter ett par timmar gav jag upp havsöringen, bytte ställe och tog fram jerkspöt.
Redan på första kastet har jag en skaplig gädda efter min McTail men vad jag än gör vill den inte hugga. Fortsätter kasta men ser inte röken av den igen. Sen händer en kul grej, telefonen ringer medan jag tar hem betet och jag svarar och låter betet ligga. Då hugger det självklart, gör ett snyggt mothugg med en hand om spöt och slänger ner telefonen i fickan. Efter en fin fight får jag upp en gädda på 85 cm. Det är spinnstopp som gäller verkar det som.
Har sedan flera följare efter och en som hugger men missar krokarna. Kul med årets första jerkgädda och lite action!
 
Årets största än så länge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0