Ibland har man flyt

Tänkte dra några snabba näbbgäddor idag men de lyste med sin frånvaro. Så jag satte på ett lite tyngre drag för att komma ner lite djupare och försöka få torsk istället. Två första kasten resulterade i mycket sjögräs på kroken men jag tänkte att jag ändå tar ett kast till med samma drag. 
Då fick jag ett jättehugg! Tänkte att nu har jag nog stortorsken på, och det tänkte jag ända tills fisken kom up till ytan. Det var en väldigt grön torsk... Det visade sig vara en fin gädda istället.
Precis när jag ska landa den med ett snyggt gälgrepp lossnar såklart kroken och jag får offra mig och hoppa ner i det grunda vattnet för att ta tag i gäddan. Men det gick bra till slut.
Riktigt kul fight på haspelspöt jag hade. Klassat för beten upp till 18 gram, lite skillnad mot jerkpåken. Vikten landade på 7,8 kilo, min tredje största gädda.

Den berömde självutlösaren igen.


Fina gaddar.


Den simmade glatt iväg efter en stunds återhämtning.


Elbe TORSK heter draget, tur att gäddor inte kan läsa.

Kommentarer
Postat av: Linus

Tjusigt! Blekinge levererar fortfarande fina gäddor.

2011-05-14 @ 23:05:47
URL: http://salmotruttasyd.blogspot.com
Postat av: Andreas -Team Fiskeliv-

Grattis till en fin gädda Linus!

2011-05-15 @ 08:08:39
URL: http://www.Fiskeliv.net
Postat av: Linus

Tackar! Jo det finns en del gäddor här faktiskt:)

2011-05-15 @ 10:39:24
Postat av: Björn N

Fin gädda och glad överraskning på torskförsöket! :) Grattis!

2011-05-15 @ 12:30:14
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Elisabeth Fröhlich

Vilken stor gädda, otroligt att kunna få upp den, större än makrillen på Smögen du brukar fiska.

2011-06-14 @ 21:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0