Väntar fortfarande

Äntligen har våren kommit på riktigt men tyvärr verkar inte öringarna förstå det än. Har alldeles för många bompass nu och väntar på årets första hugg. Det är riktigt fint väder men det blåser ruggigt hårda västliga vindar vilket gör det hopplöst att fiska på några av mina favoritställen. Ett annat problem jag kan skylla på är det låga vattnet.
Så nu önskar jag mig att vinden lugnar sig lite och att vattnet stiger!

Det har alla andra jag mött också frågat sig.


Den här ommålade Gladsaxwobblern ser så ruggigt het ut att jag tippar att den ger mig årets första öring så småning om.

Glöm inte att kolla in länkarna till vänster! Har lagt till ett par nya läsvärda bloggar.

Kommentarer
Postat av: Linus

Det är tufft för mig också. Konstigt att det hugger när det är de "sämsta" förhållandena, klart vatten. Jag undrar hur fisken kommer reagera på omslaget i helgen?



Du har så schyssta drag. Vilken är "din" fiskebutik?



Sen har du glömt att länka till min blogg, lägger upp din på direkten.:)



Ha det gott!

2011-03-24 @ 19:40:01
URL: http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Postat av: Linus

Jag hoppas att de vaknar till i alla fall:)

Självklart ska jag lägga till din blogg i länklistan.



Jag har köpt många av mina öringdrag på loppis. Just den där var det en äldre dam som sålde, jag tror hennes son hade jobbat på Gladsax och sen börjat måla om dom själv. Hon hade ganska många så jag köpte på mig ett gäng i olika färger.

Om du har vägarna förbi Blekinge på en söndag så rekommenderar jag loppisen i Ronneby!

2011-03-24 @ 20:28:22
URL: http://denlilleochhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0