Segt gäddfiske

Det var riktigt segt fiske för de 500 deltagarna i Gäddfestivalen senaste helgen. Sol, vindstilla och lågt vatten. Härsomdan fick jag finbesök från Malmö i form av flugfiskaren Sebbe som nu gett sig på jerkfiske. Målet var att han skulle landa sin första jerkgädda. Förhållandena var samma som under festivalen och det visade sig vara ruggigt segt. Vi fiskade i nästan tre timmar innan Sebbe till slut hade gått igenom varena jerk i sin låda och började kolla in mina beten. Han lånade en lite Buster II och i första kastet kom hugget! En liten rackare runt 1,5 kg. Sebbe firade genom att ett par kast senare offra min Buster till havsgudarna i ett bakslag.
Nu önskar jag mig högt vatten och mulet väder.


Gädda in action.


Sebbe visar upp sin första jerkgädda med skräckblandad förtjusning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0