Mariefred

I måndags blev det en tur till Mariefred för fiske med kusin Emil. Vi satsade på att ta det gamla gäddrekordet på sex kilo. Med mig till Emil hade jag en 4-play och den nötte han hela kvällen med bra resultat. Först krokade han en gädda som minsann inte vägde över kilot enligt Emil men när den kom närmre båten visade det sig att den låg på ca 3 kilo. Bra start, större än vi brukar få här i trakterna.
Efter ett tag lyckades jag få mitt första napp men den lossnade efter en kort stund, till min förvåning kommer tafsen upp utan wobbler... Sista gången jag köper tafsar från Berkley.
På nästa ställe kör jag lite jerk med en Big Bandit men står tyvärr och halvsover när det hugger till, och fisken lämnar en stor virvel efter sig. Kasta där säger jag till Emil och han krokar då dagens största på runt fyra kilo. Själv fick jag bara småfisk.

Storfiskarn...



... som inte vågar hålla i fisken så jag måste offra mig. Lite kass bild då kameran strejkade så fort en fisk kom upp i båten, fick använda mobilen istället.

Kommentarer
Postat av: Christopher

Tjena Tjena. Fina fiskar ni får upp i Mariefred. Själv så fiskar jag mycket på fritiden och väldigt mycket i Mariefred så jag undrar om jag skulle kunna få några tips om några bra ställen det skulla vara jätte snällt för vi har inte fått så mycket i Mariefred :D.

2012-04-07 @ 17:41:27
Postat av: Linus

Tjena

Har nog inga supertips tyvärr. Vi har bara en liten roddbåt och fiskar mest runt Hästnäs. Men det finns nog bra med smågäddor överallt längst med vassarna. Har man motorbåt ska man nog satsa på att komma ut och leta grynnor.

Lycka till!

2012-04-09 @ 20:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0