Okuma Trio

Idag kom min nya rulle med posten. Jag har sålt en hel del fiskegrejer som jag inte använder och efter att ha läst ett par rulltest och kollat in priserna bestämde jag mig för lägga pengarna på en Okuma Trio. 999:- inklusive 135m Strike Wire och frakt. Rullen kommer jag mest att använda till havsöringsfiske.


Valde gul lina då jag tröttnat på att min svarta är så svår att se när det börjar bli kväll.

Igår hade jag vägarna förbi Pukavik och såg för hundrade gången skylten som det står Sportfiskehörnan på, jag har aldrig åkt in där men nu bestämde jag mig för att ta en titt. Det visade sig vara en kille som har en liten butik i sitt garage, en trevlig kille var det i alla fall och jag köpte mig ett par nya krokar, vanliga trekrokar men också ett par trekrokar med färgglada tofsar på. Snackade lite med butiksägaren och han sa att det togs gott om öring just nu, tidig morgon och sen kväll. Jag har inte orkat mig upp i gryningen än så länge men på torsdag har jag planerat in en tur. Det ska blåsa sydliga vindar och det brukar passa bra på ett mina ställen.
Kanske blir en snabbis ikväll också för att testa nya rullen:)

Kommentarer
Postat av: Martin

Mycket trevlig affär och Mikael som har Affären är mycket duktig på fiske.Vi brukar med handla där.

Fin blogg du har!

Kolla in vårhttp://www.teamdiablo.5min.se/

2010-08-03 @ 23:26:25
URL: http://http://www.teamdiablo.5min.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0